Jejak Usia 

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah. Diberikan aku kesempatan untuk hidup selama ini. Hari ini, genap umur aku yang ke 20. Sudah masuk angka dua rupanya aku. Bila dikenangkan kembali, aku perasan banyak benda yang sudah aku belajar dalam jatuh bangun hidup nih.

Sekarang aku berada ditahun akhir pengajianku. Tidak lama lagi aku akan  tinggalkan alam kehidupan sebagai mahasiswi nih dan  melangkah ke alam pekerjaan, InsyaAllah. Tapi sebenarnya aku rancang untuk terus sambung ke peringkah ijazah, namun..bila mengenangkan hutang pendidikan yang bakal bertambah..aku semacam lemah untuk terus berfikir, merancang masa depanku.

Semoga Allah permudahkan semuanya buat aku.

Aku mengharapkan perjalanan hidup yang diberkati dan mudah. Mudah bagi aku melaluinya dan menyelesaikan segala permasalahan yang aku jumpa. Tapi yela..kita manusia suka merancang semuanya. Cantik tercatat dalam diari masing-masing. Tapi bila disemak semula, banyak benda yang lari. Banyak benda yang kita terlepas pandang.

Sebenarnya..banyak benda yang kita kena fikir dalam hidup ini. Fikir bagaimana kita manfaatkan masa yang Allah berikan  kepada kita. Aku sendiri adakalanya rasa kosong bila mengenangkan perjalanan hidup aku. Merasakan betapa aku seringkali lalai dengan urusan dunia. Berfikir persiapan saham akhirat yang aku sudah buat. Entahkan cukup entahkan tidak. Umur semakin meningkat, amal..

Semoga umurku dalam redha Allah selalu.  Selamat Hari Lahir.

Umur dah masuk 20, tapi kenapa aku rasa macam masih sweet 17. Hehe :)

Jejak Usia 

6 thoughts on “Jejak Usia 

  1. Ghost writer : Ya. Memang berat aku mahu tinggalkan usia ne. Tapi perjalanan hidup kena diteruskan, dan aku memang menanti saat-saat indah sepanjang usia-usia yang mendatang. Jika aku punya rezeki.

Leave a Reply

